Ik ben LINUX aan het leren

03 november 2006

Mijn Eerste Linux Installatie

De bedoeling was dat ik ubuntu als eerste linux besturingsysteem op m'n pc zou installeren. Maar omdat ie constant tussen 65% en 70% vast liep heb ik besloten om Fedora Core 6 te installeren. (ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/fedora/6/i386/iso)
Het is voor mij momenteel allemaal hetzelfde zolang ik maar een windows-achtige omgeving te zien krijg.

Om linux naast windows te installeren heb ik tijdens de installatie de harde schijf hda gekozen (harde schijf waarop windows geinstalleerd is). Vervolgens de standaard partities op de vrije schijfruimte laten installeren.
Indien de windowspartitie de hele harde schijf in beslag neemt. Dan dien je de betreffende partitie te verkleinen zodat linux zijn eigen partities alsnog kan installeren.
Goede advies is om Linux in het engels te installeren, aangezien er veel documentatie van Linux in het engels geleverd wordt.

Kort samengevat:
Zolang je de partities goed hebt ingesteld. Is de installatie een "piece of cake".

Gevonden installatie documentatiesite:
http://www.fedora-linux.nl/wiki/index.php/Beginnershandleiding